نکات طراحی یک تراکت تبلیغاتی حرفه ای و خلاق ⭐️

صفحه اصلی » وبلاگ » نکات طراحی یک تراکت تبلیغاتی حرفه ای و خلاق

یکی از راه هایی که افراد می توانند برای دیده شدن کسب و کار خود از آن استفاده کنند تراکت تبلیغاتی می باشد. با تراکت این امکان برای شما وجود داشته تا با کمترین هزینه بیشترین حجم تبلیغات را برای خدمات و محصولات خود ارائه دهید.

اما برای آن که یک تراکت تبلیغاتی دیده شود و تاثیر مثبتی در تبلیغ کسب و کار شما داشته باشد بایستی در طراحی آن اصول و نکاتی را مدنظر قرار دهید تا نتیجه شما یک تراکت تبلیغاتی کاملا حرفه ای شود و به خوبی مخاطب را به خود جذب نماید. لذا نوع طراحی تراکت تبلیغاتی تاثیر بسیاری در معرفی محصول و یا خدمت شما داشته و یک تراکت حرفه ای قطعا بازدهی تبلیغات شما را بالا برده و امکان خوب دیده شدن را به شما خواهد داد.

از آن جایی که این روز ها رقابت های تبلیغاتی بسیار تنگاتنگ بوده لذا یک تراکت تبلیغاتی برای آن که در میان تبلیغات سایر رقبا دیده شود باید حرفی برای گفتن داشته و از یک طراحی کاملا حرفه ای برخوردار باشد. لذا پیش از شروع کار نیاز بوده تا نمونه های مختلف تراکت های تبلیغاتی را خوب مشاهده نمایید تا با ایده های شکل گرفته در ذهن خود، دست به طراحی یک تراکت نو و خلاق بزنید.

 

  • استفاده از تصاویری جذاب و زیبا

از محصولات و خدمات خود تصاویر زیبا و باکیفیتی تهیه کرده و در تراکت تبلیغاتی خود استفاده نمایید. یک تصویر مناسب تاثیر شگرفی بر روی مخاطب گذاشته و شانس دیده شدن کسب و کار شما را چند برابر می کند.

 

  • استفاده از عنوانی تاثیر گذار

یک تیتر یا عنوان بایستی آن قدر جذاب و اثر بخش بوده که مخاطب با مشاهده آن جذب شده و نسبت به مطالعه محتوای تراکت از خود علاقه نشان دهد. همچنین تیتر انتخابی شما باید یک پیش زمینه از محتوای تراکت به مخاطب بدهد و در واقع شما باید با توجه به کسب و کار خود یک تیتر مناسب و پر معنا تعریف کنید.

 

  • فونت مناسب

شما باید برای نوشته های تراکت خود فونتی را انتخاب کنید که کاملا واضح و خوانا بوده و با کسب و کار شما نیز در تناسب باشد. بهتر است در تراکت تبلیغاتی خود بیش از دو فونت استفاده نکنید.

نکات طراحی تراکت تبلیغاتی

  • شناخت مخاطبین هدف

شما باید این را بدانید که مخاطبین شما چه کسانی بوده و بعد متناسب با آن ها مطالب خود را عنوان کنید. شما با شناسایی مخاطبین هدف، قادر بوده نوع تبلیغات خود را با توجه به سطح آن ها مشخص نموده و با آن ها با زبان خودشان صحبت کرده، از این رو میزان تاثیرگذاری تبلیغات خود بر مخاطب را چند برابر می کنید.

 

  • بزرگ نمایی امتیاز ها و تخفیفات

در طراحی تراکت تبلیغاتی حتما از مزیت های کسب و کار خود صحبت کرده و سعی کنید خاص بودن و برتری خود بر دیگر رقبا را به خوبی نشان دهید به گونه ای که مخاطب لحظه ای در انتخاب شما تردیدی به دل راه نداده و کاملا برای انتخاب شما مصمم باشد. برای محصولات خود تخفیف ویژه ای در نظر گرفته اید؟ این یک موقعیت بسیار مهم بوده که شما با برجسته سازی آن می توانید افراد زیادی را ترغیب کرده تا با شما تماس گرفته و از شما خرید کنند.

در تصویر زیر شاهد یک تراکت تبلیغاتی بوده که از یک پالت آبی رنگ با شکل های هندسی تشکیل شده و عبارت تخفیف پنجاه درصد روی آن به خوبی خودنمایی می کند.

 

000112 - نکات طراحی یک تراکت تبلیغاتی حرفه ای و خلاق

 

  • محتوای روان و بدون حاشیه

در تراکت تبلیغاتی جایی برای حاشیه رفتن نیست، شما باید صریح و کوتاه پیام خود را به مخاطب منتقل کنید. حتما متن انتخابی خود را چند بار بخوانید تا هیچ گونه اشتباه و یا غلط نگارشی در آن وجود نداشته باشد که در این صورت ارزش کار شما بسیار پایین آن خواهد آمد. مطمئن گردید که متن انتخابی شما به خوبی انتقال دهنده پیام مورد نظر شما به مخاطب می باشد. متنی گویا و روان برای تراکت خود در نظر بگیرید.

 

  • استفاده از Color Modes

خیلی از طراحان در طراحی های خود از مد رنگی RGB  استفاده می کنند که تاثیر جالبی در کار آن ها ایجاد نخواهد کرد. مد رنگی در واقعا از رنگ های قرمز، سبز و آبی تشکیل شده است که به خوبی در نمایشگر های الکترونیکی، دیسپلی های، تبلت ها و اسمارت فون ها قابل نمایش است. فرمت رنگی CMYK اما دارای رنگ های زرد، سرخابی، فیروزه ای و مشکی است. که این فرمت رنگی در کار های چاپی کاربرد دارد.

 

000121 - نکات طراحی یک تراکت تبلیغاتی حرفه ای و خلاق

 

حالت رنگی CMYK و RGB چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در واقع مد رنگی RGB ایجاد کننده رنگ هایی بوده در چاپ به نمایش در نخواهند آمد. حتما در طراحی خود از مد رنگی CMYK استفاده نموده تا خروجی کار کاملا شبیه به طراحی خودتان باشد.

 

  • انتخاب فرمت فایلی مناسب برای خروجی چاپ

نتیجه نهایی کار شما کاملا وابسته به فایل طراحی شده شما می باشد. این امکان برای شما وجود داشته تا با انتخاب یکی از فرمت های TIFF, PDF, JPEG برای کار خود، آن را برای چاپ آماده سازید. بهترین نوع فرمت، PDF بوده که مانع از تغییرات احتمالی و ناخواسته در کار می گردد. این فرمت به خوبی از کیفیت تصاویر محافظت نموده و از ایجاد  تغییر در مطالب و نوشته ها نیز جلوگیری می کند.

حال پس از مطالعه این نکات شما می توانید با رعایت آن ها، یک تراکت تبلیغاتی تاثیر گذار را طراحی و چاپ نمایید. برای طراحی تراکت تبلیغاتی برنامه هایی چون فتوشاپ، ایلستریتور، کرل تراکت مناسب بوده که در این برنامه ها، نمونه کار هایی بوده که شما می توانید آن ها را انتخاب و بعد با خلاقیت و سلیقه خود آن را به طرح دلخواه خود تبدیل کنید. استفاده از این طرح های اولیه باعث سرعت بخشی به کار شما خواهند شد.

این را همواره در نظر داشته باشید که یک تراکت موفق بایستی در کنار طراحی خوب، محتوای مناسب و جذابی نیز داشته باشد.

 

ایزی دیزاین تاریخ عضویت : Jan 1970
ایزی دیزاین یک نوآوری خلاقانه همراه با پشتکاری پولادین برای رسیدن به قله قاف اهداف خود می باشد.
ارسال دیدگاه