به طور معمول موسسات و کمپانی ها برای تبلیغ و نشان دادن کار خود از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از موثرترین آن ها تقویم های رومیزی می باشد. چرا که تقریبا می توان گفت که بر روی اکثر میز ها یک تقویم رومیزی وجود خواهد داشت و این موضوع خود گواهی بر این مسئله بوده که تقویم های رومیزی یکی از مناسب ترین راه ها برای تبلیغ می باشند.
به کمک تقویم های تبلیغاتی می توان نظر افراد بسیارى را به حرفه و برند خود جلب نمود. از آن جایی که این روز ها افراد بسیاری از این ترفند برای دیده شدن استفاده می کنند برای موفقیت لازم بوده به فکر یک طراحی خاص باشید. این روز ها چاپ تقویم های رومیزی به صورت سفارشی (تقویم اختصاصی) نیز انجام می گردد.
برنامه های خود را عنوان کنید
طراحی شما باید دارای رنگ های سازمانی باشد
یکی از مهم ترین فاکتور ها در یک طراحی موفق، رنگ می باشد. پیشنهاد می شود رنگ هایی در طراحی استفاده شوند که کاملا با حرفه شما در تناسب باشند. قطعا با رعایت این اصل طراحی شما یک قدم از سایر رقبا جلوتر خواهد بود.
رعایت پیوستگی در طراحی تقویم های رومیزی
حتما باید میان صفحات یک تقویم رومیزی، هماهنگی وجود داشته باشد؛ البته این مطلب به این معنا نیست که تمامی صفحات تقویم از یک طراحی برخوردار باشند بلکه هر صفحه باید از یک طراحی مخصوص به خود برخوردار باشد و تنها چیز تکرار شونده در هر صفحه آرم برند شما و رنگ سازمانی باشد.
به کار گیری تصاویری کاربر پسند
همواره تصاویر نقش مهمی را در زمینه چاپ ایفا نموده و در یک طراحی موفق، بسیار پراهمیت می باشند. تقویم های رومیزی نیز یکی از این محصولات چاپی بوده و برای دیده شدن به تصاویری جذاب نیاز دارند. لذا حتما در طراحی های خود از تصاویری جذاب و مرتبط با تخصص خود بهره ببرید.
استفاده از طراحی و تصویر سازی مناسب
اگر چه ممکن است با بهره گیری از تصاویر وکتور (البته در صورت اجازه کپی رایت) به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی گردد اما اگر قصد دارید بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان خود بگذارید بهتر است طراحی کار خود را به یک گروه کار بلد سپرده تا براساس نوع برند شما بهترین طراحی را انجام دهند، یک طراحی که کاملا مخصوص به برند شما باشد.
به کار گیری نماد های مرتبط با برند خود
بهتر است نماد هایی را مرتبط با برند خود در طراحی به کار ببرید و برای اثر گذاری بیشتر نیز بهتر است از نماد هایی استفاده کنید که از آن ها در سال های پی در پی برای برند خود بهره ببرید و به عبارتی کم کم از طریق این نماد ها برند خود را در ذهن افراد نهادینه سازید.
همواره هدف خود را به خاطر داشته باشید
این موضوع را همیشه به یاد داشته باشید که هدف شما از طراحی تقویم رومیزی این بوده که افراد هر روز با دیدن آن برند شما را در ذهن خود تداعی کنند. لذا باید طراحی شما به گونه ای باشد که این قابلیت را داشته باشد تا روزانه دست کم یک نفر را به سمت برند شما جلب نماید. این امر نیز احتیاج به این دارد که به خوبی نیاز مخاطب را شناخته و بین طراحی و محتوا نیز هماهنگی وجود داشته باشد. برای دستیابی به این مهم، پیشنهاد می گردد با یک تیم طراحی قوی مشورت نمایید.
علت اهمیت طراحی تقویم رومیزی تخصصی بودن آن بوده و با توجه به آن که افراد همواره به دنبال یک تقویم رومیزی منحصر به فرد برای میز خود می باشند برای دیده شدن و موفقیت باید نوآوری داشته باشید تا بتوانید نظر افراد مختلف را به سمت تقویم های خود و در نهایت برند خود جلب نمایید.
امید است که از مقاله نکات کلیدی در طراحی تقویم رومیزی نهایت استفاده را برده و مطالب ما شما را در یک طراحی موفق یاری نموده باشند.