تضمین فروش با طراحی یک کاتالوگ حرفه ای

کاتالوگ یکی از موثرترین شیوه ها برای معرفی و بازاریابی کسب و کارها بوده که این روز ها بسیار مورد استفاده اکثر شرکت ها قرار گرفته و در واقع جزو مهمی از طرح های بازاریابی آن ها شده است.

ما در این مقاله قصد داشته برای اثر گذاری هر چه بیشتر کاتالوگ بر روی مخاطبین نکاتی را به شما یادآور شده تا به فروش بالاتری دست پیدا کنید.

 

  • شناخت هدف پیش از آغاز کار

چرا و با چه هدفی قصد طراحی کاتالوگ را دارید؟

آیا واقعا کاتالوگ با نوع کسب و کار شما هماهنگ بوده و می تواند به بهتر دیده شدن کسب و کار شما کمک کند؟

کاملا واضح هدف های خود از طراحی کاتالوگ را مشخص نموده و مخاطبین هدف خود را نیز بشناسید.

با تجزیه و تحلیل بازار از نزدیک، به خوبی نیاز مشتریان را شناخته و بعد از آن می توانید با معرفی محصولات و خدمات خود در کاتالوگ نیاز های آن ها را پاسخ گو باشید.

نکات طراحی کاتالوگ حرفه ای

  • برنامه ریزی دقیق

برای شروع یک پروژه خوب بایستی پیش از آن یک برنامه ریزی مطلوب و دقیق داشته باشید تا مرحله های بعدی با کیفیتی عالی پیش روند.

 

  • جمع آوری محتوای مناسب

شما بایستی پیش از شروع طراحی، محتوای کاتالوگ را به طور کامل آماده نموده و همه آن چیز هایی که برای کاتالوگ نیاز دارید را مهیا سازید. برای مثال باید از محصولات خود و ویژگی های آن ها لیستی تهیه نمایید.

 

  • انتخاب رنگ هایی هماهنگ با نام تجاری خود

در طراحی یک کاتالوگ حرفه ای باید رنگ ها هماهنگ و متناسب با رنگ نام تجاری انتخاب گردد. از اهمیت رنگ ها غافل نگردید چرا که تاثیر بسیاری در جذابیت کاتالوگ شما خواهند داشت.

 

  • انتخاب طرحی مناسب برای جلد و صفحات

اولین چیزی که مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت جلد کاتالوگ می باشد از این رو بایستی توجه ویژه ای به نوع طراحی آن شود. در نظر گرفتن یک طرح خاص و جذاب احتمال دیده شدن کاتالوگ شما را چندین برابر خواهد نمود و باعث شده مخاطب به صفحات بعدی نیز توجه نشان دهد.

یک طراح به هنگام ایجاد صفحات کاتالوگ باید به نکاتی چون جریان چشم، تعادل و هماهنگی صفحات توجه نموده و زمینه را تا حد ممکن ساده نگه دارد.

در صورت تمایل به برجسته سازی طرح های خود، بهتر بوده یک تصویر را به صورت اصلی و بزرگتر قرار داده، به نحوی که بر صفحه غالب گردد و در اطراف آن از عکس های کوچک تر استفاده کنید. با همین روش ساده می توان تاثیر گذاری تصویر هدف را بیشتر نمود.

  اصول طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای و زیبا

نکات طراحی کاتالوگ حرفه ای

  • شناخت مخاطبین هدف

پیش از طراحی کاتالوگ نیاز بوده تا شما مخاطبین هدف خود را شناسایی نمایید و بعد با توجه به نوع مخاطبین دست به طراحی یک کاتالوگ متناسب با آن گروه بزنید. برای مثال یک کاتالوگ با مخاطبین جوان بایستی با کاتالوگ مخاطبین مسن متفاوت باشد.

 

  • به کار گیری تصاویری زیبا و جذاب

از محصولات و خدمات خود تصاویر حرفه ای و جذابی تهیه نموده و برای اثر گذاری بیشتر تصاویر مهم تر را با سایزی بزرگ تر در کاتالوگ خود استفاده نمایید. با تصاویری جذاب می توانید مخاطبین را نسبت به مطالعه مطالب کاتالوگ خود، ترغیب نمایید.

2313131 - تضمین فروش با طراحی یک کاتالوگ حرفه ای

از صفحات اول برای معرفی محصولات مهم تر استفاده نموده چرا که این صفحات بسیار حائز اهمیت می باشند. طراحی صفحات بایستی به گونه ای بوده که بیشترین میزان توجه مخاطب، صرف محصولات گردد.

نکات طراحی کاتالوگ حرفه ای

  • ایجاد صفحات داخلی یکنواخت

یک طرح ویژه را انتخاب نموده و آن را برای تمامی صفحات کاتالوگ پیاده سازی نمایید، تمامی صفحات باید یک شکل و  یکدست باشند.

 

  • انتخاب کاغذی مناسب

کاغذ استفاده شده برای کاتالوگ بایستی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. با توجه به این که کاتالوگ ها اغلب دست به دست می شوند لذا برای دوام بیشتر باید دارای قدرت بوده و منعطف باشند. در اثر گذاری یک کاتالوگ نوع کاغذ آن بسیار مهم می باشد. یک کاتالوگ با کیفیت مطلوب باعث جذب مخاطب شده و در عین حال یک کاغذ ضعیف باعث شده کاتالوگ آن تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد.

 

  • تعداد و سایز صفحات

از فاکتور های مهم در طراحی یک کاتالوگ، این بوده که در چه سایزی به چاپ برسد، در صورتی که کاتالوگ شما تصاویری و اطلاعات چندان زیادی داشته بهتر بوده سایز کاتالوگ را کوچک تر انتخاب کنید.

کاتالوگ شما بایستی دارای تعداد صفحات مناسبی باشد. صفحات یک کاتالوگ باید تا اندازه ای بلند بوده که به خوبی اطلاعات لازم را در خود جای دهد و همچنین کوتاه بوده تا مخاطب با خواندن مطالب خسته نشود. در نهایت صفحات باید در اندازه ای بوده که به خوبی اطلاعات و محصولات مهم در آن ها جای گیرد.

 

  • سازماندهی و مدیریت محتوا

شما باید اطلاعات خود را درجه بندی نموده و تصمیم بگیرید که کدام مطلب یا عکس باید در کدام صفحه قرار گیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که باید محصولات شبیه به هم را نزدیک یکدیگر جای دهید.

13232131 - تضمین فروش با طراحی یک کاتالوگ حرفه ای

امیدواریم مقاله تضمین فروش با طراحی یک کاتالوگ حرفه ای از سرفصل آموزش رایگان طراحی برای شما مفید بوده باشد.

  ویژگی های یک کارت ویزیت حرفه ای و تاثیرگذار چیست ؟

بنربروشور

مطالعه مطالب زیر هم پیشنهاد میشود :

1- اصول طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای و زیبا

2- آشنایی با بروشور و مزایای استفاده از آن

ایزی دیزاین
1551 کاربر
کاربران عضو شده در ایزی دیزاین
ایزی دیزاین
728 آموزش رایگان
مقالات منتشر شده در حوزه گرافیک
ایزی دیزاین 58 دیدگاه
نظرات ثبت شده توسط کاربران
ایزی دیزاین 360 محصول حرفه ای
محصولات منتشر شده در ایزی دیزاین