به طور معمول تمامی کمپانی ها چه بزرگ بوده یا کوچک، برای معرفی و بازاریابی محصولات یا خدمات خود از بروشور استفاده می کنند. چرا که یکی از ساده ترین روش ها برای تبلیغ کسب و کار خود بوده و به کمک آن می توان مخاطب را نسبت به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب نمود.در واقع بروشور یکی از ملموس ترین و معتبرترین راه های رسیدن به فروش بالا و بازاریابی موثر می باشد.
اهداف یک بروشور
برای این که یک بروشور موفق ظاهر گردد بایستی در طراحی آن این ۴ هدف در نظر گرفته شود در غیر اینصورت بازدهی رضایت بخشی نخواهد داشت. البته ممکن بوده برخی از این اهداف بر دیگر پیشی گیرد اما به هر حال نباید این موضوع طراحی بروشور را تحت الشعاع قرار دهد. مثلا در صورتی که شما قصد داشته برای محصول جدید کمپانی خود یک بروشور تهیه کنید در واقع هدف اصلی بروشور شما تبلیغات می باشد.
حتما پیش از طراحی بروشور با شرکت طراحی خود تماس گرفته و ببینید که بهترین قالب برای بروشور شما کدام است. این مسئله بسیار حائز اهمیت بوده لذا از آن ساده عبور نکنید.
استفاده از بروشور چه مزایایی دارد؟
بروشور یکی از راه های تاثیر گذار برای تبلیغات و معرفی کسب و کار شما بوده که از مزایای بسیاری برخوردار می باشد. در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم:
شما با قرار دادن بروشور ها در محیط هایی چون نمایشگاه ها و فروشگاه ها، می توانید به صورت جامع و حرفه ای کسب و کار خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی نموده و مشتریان بسیاری را به سوی کسب و کار خود جذب نمایید.
بروشور در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی یک روش کاملا مقرون به صرفه می باشد. و همچنین این امکان برای شما وجود داشته که با توجه به بودجه خود دست به طراحی و ساخت بروشور بزنید. در صورتی که بودجه شما پایین بوده می توانید میزان تیراژ بروشور ها را کاهش دهید.
به طور معمول بروشور ها حامل اطلاعاتی از کسب و کار شما بوده که دنبال کننده اهداف مهمی هستند. شما می توانید با طراحی بخشی از محصولات و خدمات در بروشور، زمان و هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
اگر شما نیز به دنبال یک راه موثر و کم هزینه برای تبلیغات کسب و کار خود هستید باید بگوییم که طراحی بروشور برای شما بهترین گزینه به شمار می آید.
شما می توانید با مطالبی جذاب مخاطب را به مطالعه بروشور ترغیب نموده و پس از آن اعتماد او را به خود جلب کنید. بسیاری از شرکت ها با بیان اهداف خود در بروشور در مخاطب ایجاد اعتماد نموده و باعث می شوند مخاطب در صورت نیاز شما را به عنوان اولین گزینه به خاطر آورد.
یک بروشور بیان گر تمایل شما به سرمایه گذاری بر روی مشتری می باشد.
مشتری پس از آشنایی با محصولات و خدمات شما خیلی راحت تر به کسب و کار شما اعتماد خواهد کرد.
شما می توانید به کمک بروشور هویت، اصالت و قابل اعتماد بودن خود را به مخاطب نشان دهید. افراد مایل بوده ابتدا با کسب و کار شما به خوبی آشنا شده و پس از آن به استفاده از محصولات و خدمات شما راضی می گردند. بروشور باعث شده نام تجاری شما در ذهن مخاطب نهادینه شود.
شما از طریق بروشور می توانید اطلاعات جامعی از کسب کار خود در اختیار مخاطب قرار داده و به خوبی خدمات و محصولات خود را به او معرفی نمایید.
یک بروشور حرفه ای در واقع یک راه مناسب برای سرمایه گذاری بوده و شما را به اهداف بزرگی که داشته نزدیک تر خواهد ساخت این در حالی است که یک بروشور غیر حرفه ای و غیر اصولی تاثیر مخربی بر کسب و کار شما گذاشته و تصویر شما را در ذهن مخاطب مخدوش می سازد.
خیلی ممنون از سایت مفیدتون عالی هستین شما
با عرض سلام و وقت بخیر
نظر لطف شماست.