بهتر است به کارمان برگردیم و کاراکتری را که تا اینجا آماده کرده ایم ادامه دهیم، افترافکت کمک می کند تا شما در نهایت ذوق و سلیقه خلاقیتتان را برای کارهایتان به کار ببندید، کافی است تا اصول کار را یاد بگیرید و بعداً با همین اصول پیش بروید، در این جلسه به شما خواهم آموخت که چطور از Time remap و تغییر در سرعت و زمان در افترافکت برای انیمیت حالتهای مختلف دست کاراکترتان استفاده کنید و آنچه را در ذهنتان است پیاده کنید. برای شروع یک کامپوزیشن جدید بسازید(مطمئنم که تا الان به خوبی یاد گرفته اید که چطور یک کامپوزیشن بسازید و چطور آن را به کاراکتر اصلی تان اضافه کنید)، از این روش می توانید برای صورت کاراکترهای افترافکت هم استفاده کنید.
ساخت کامپوزیشن در افترافکت
من در اینجا سه حالت مختلف را برای کاراکترم در نظر گرفته ام، به همین دلیل تایم فریم کامپوزیشنم را بر روی عدد ۳ ثانیه تنظیم می کنم، شما می توانید حالتهای دیگری را نیز در نظر بگیرید.
به سادگی برای ساختن دستان کاراکتر از یک ابزار مستطیل که گوشه های آن گرد شده است استفاده می کنیم، ابزار rectangle را بردارید، و یک مستطیل در صفحه و میز کارتان در افترافکت بکشید، مثلث کنار شیپ را در تایم لاین باز کنید، بر روی گزینه add کلیک کنید و گزینه round corner را کلیک کنید، به این ترتیب یک گزینه به تایم لاین شما به نام round corner اضافه می شود، با تنظیم redius در این قسمت گوشه های مستطیلتان را گرد کنید و به همین ترتیب انگشتان کاراکترتان را نیز بکشید.
برای ساختن دست کاراکتر در حالتهای مختلف تنها کافیست تا زمان شروع و پایان حالتها را در تایم لاین کنترل کنید، به بیان ساده دست یک ثانیه باز یک ثانیه بسته و یک ثانیه مثلا در حالت اشاره است، فکر می کنم به خوبی منظورم را درک کردید، بنابراین به سراغ کاراکترتان بروید و دست را در حالتهایی که می خواهید طراحی کنید.
مراحل ساخت کامپوزیشن در افترافکت
خوب کار شما به همین سادگی آماده است، کافی ست تا ادامه مراحل را به شکل زیر انجام دهید
بعد از ساخت دست کاراکترتان آن را به کامپوزیشن اصلی منتقل کنید و اندازه آن را نسبت به کامپوزیشن بدنه تنظیم کنید.
دست کاراکتر را به مچ که قبلا ساخته شده بود وصل کنید و مچ را به عنوان پرنت دست در نظر بگیرید و همانگونه که برای پای کاراکتر انجام دادید گزینه auto rotate end را از حالت انتخاب کنید.
یادتان باشد انکرپوینت را به ابتدای دست و جایی که به مچ متصل می شود منتقل کنید، به این شکل در کارتان و زمانی که قرار است دست شما حرکت کند، دوران آن به دور مچ و صحیح خواهد بود.
Time remap در افترافکت
تنها کاری که باقی مانده استفاده از ابزاری است که بتواند از این کامپوزیشن آماده استفاده کند، remap این اجازه را می دهد که شما فریمهایتان را در ثانیه های مختلف و در حالتهای مختلف تنظیم کنید.
برای استفاده از این ابزار بر روی کامپوزیشن دست در پنجره تایم لاین کلیک کنید، گزینه time و سپس گزینه enable time remapping را انتخاب کنید، می توانید از کلیدهای میانبر ctrl+alt+t نیز استفاده کنید.
با این کار یک ابزار به تایم لاین و زیر مثلث کوچک کامپوزیشن اضافه می شود، برای تنظیم انیمیشنتان کافیست تا مراحل زیر را طی کنید
از این حالتها برای تنظیمات صحبت کردن و تغییر حالت لبهای کاراکترتان در افترافکت استفاده کنید و کاراکترتان را به حرکت در بیاورید.